تحولات لبنان و فلسطین

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در حوزه اسکان از مجموع واحدهای رسمی متوسط ۷۸ درصد، از مجموعه واحدهای موقت ۷۳ درصد و از مجموع واحدهای اضطراری ۷۱ درصد در دهه پایانی ماه صفر اشغال بوده است.

اشغال ۷۰ درصدی همه ظرفیت‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

یوسف بیدخوری امروز ۱۷ شهریورماه، در نشست خبری ستاد دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: بحث گردشگری یک بحث چند جانبه است و برای توسعه گردشگری و زیارت استان دستگاه‌های مشترک با هم افزایی باید ورود کنند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت ملی برای استان استفاده کنیم و این ظرفیت ملی در حوزه زیرساخت هنوز انجام نشده است که امیدواریم در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های ملی در ارائه خدمات بهتر عمل کنیم.

بیدخوری اضافه کرد: توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در سند توسعه گردشگری بسیار مورد تاکید است و امیدواریم به مشهد که شهر ملی است نگاه ویژه شود، البته می‌توان گفت پیگیری‌ها در این حوزه در حال انجام است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص ظرفیت اسکان‌های رسمی‌، موقت و اضطراری دهه پایانی ماه صفر عنوان کرد: در حوزه اسکان از مجموع واحدهای رسمی متوسط ۷۸ درصد در طول دهه پایانی ماه صفر اشغال بوده است.

وی ادامه داد: از مجموعه واحدهای موقت ۷۳ درصد و از مجموع واحدهای اضطراری ۷۱ درصد در این ایام اشغال و با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت اقامت رسمی کشور در مشهد وجود دارد، طبق اعلام جامعه هتلداران قبل از دهه آخر صفر ۸۰ درصد واحدهای اقامتی رزرو شده بود.

بیدخوری ادامه داد: علی‌رغم ظرفیت اسکان رسمی، سایر ظرفیت‌ها نیز توانستند نیاز زائرین را پشتیبانی کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین با محوریت اداره کل میراث در آموزش و پرورش و شهرداری ظرفیت بسیار خوبی برای اسکان ایجاد شد. علاوه بر این نیز اداره کل ورزش و جوانان، سپاه امام رضا(ع)، مجموعه مساجد و حسینیه‌ها و زائر سراها با تمام ظرفیت خود همکاری کردند و این ماموریت اجرایی شد.

افزایش ماندگاری زائران در مشهد طی دهه پایانی صفر

در ادامه محمود مادرشاهیان، رییس جامعه هتل‌داران خراسان رضوی بیان کرد: هفته اول ماه صفر ۸۰ درصد هتل‌ها ، هتل آپارتمان‌ها و خانه مسافرها تکمیل شدند و توانستیم زائر بیشتر با ماندگاری بیشتری جذب کنیم و دلیل آن هم این بود که  قیمت‌ها را افزایش ندادیم و با نرخ سال گذشته به زائران خدمات دادیم که باعث افزایش ماندگاری زائران طی این مدت شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.